Sinds haar oprichting in 1996 heeft Apsys zich ertoe verbonden vastgoedprojecten te ontwikkelen die beantwoorden aan de eisen van de maatschappij en het milieu, en aldus veerkracht te verzekeren en waarde te creëren voor iedereen. Bopro heeft Apsys nu bijgestaan bij het bepalen en structureren van haar MVO-strategie. MVO staat voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Deze MVO-strategie is gebaseerd op de identificatie van prioritaire materiële kwesties die zijn bepaald na een reeks interne interviews met diverse werknemers. Dankzij de materialiteitsanalyse kon Bopro 11 prioritaire thema’s voor de Apsys-groep identificeren, waaronder koolstofarm bouwen, stedelijke diversiteit, mobiliteit en toegankelijkheid, afval en circulaire economie. Deze werden vervolgens gelinkt met de verschillende activiteiten van Apsys zoals ontwikkeling, vermogensbeheer en HR-diensten, en vormden de basis voor het definiëren van acties en doelstellingen. De acties van deze strategie maken het mogelijk om de koolstof- en milieu-impact van de activiteiten in ontwikkeling en in werking te verbeteren, om de maatschappelijke impact van Apsys te versterken en om alle medewerkers van de groep bij deze kwesties te betrekken.
Photo credits: ArteFactoryLab / Apsys: Projet Bordeaux Saint Jean
Interesse in onze andere projecten?
©2022 Bopro - Legal & Disclaimer - Cookies